lauantai 1. marraskuuta 2008

"Lääkäri antoi luvan palata harjoituksiin"


Vain hieman yli vuorokausi Münchenissä suoritetun tyräleikkauksen jälkeen Naide Gomes saapui Lissabonin lentokentälle yhdessä Portuglain yleisurheiluliiton lääkärin Pedro Brancon kanssa, joka oli ollut sportingin hyppäjätteren tukena Saksassa. Hyväkuntoisen näköisenä, joskin hieman varovaisena liikkeissään, Naide otti vastaan siskonsa sekä Recordin ja SIC-kanvan toimittajat, jotka olivat häntä lentokentällä vastassa.


"Vielä minulla on hieman kipuja, mutta kaikki on sujunut kuitenkin hyvin. Lentomatka itsessään oli kaikista pahin kokemus: kone oli aivan täynnä ja taakseni sattui istumaan pieni lapsi, joka koko ajan potki selkänojaani. Mutta nyt olen onnellisesti perillä... huomenna voin jo palata oppitunneille.."


Tyrä on vaivannut Naidea jo neljän vuoden ajan: "Olen aina vain siirtänyt leikkausta, koska en ole halunnut keskeyttää harjoitteluani. Nyt on kuitenkin tämä ongelma onnistuneesti hoidettu, samoin kun jalkateräni rasitusmurtuma. Vielä joudun hoidattamaan kantapäätäni ja polveani, mutta siihenhän olen jo tottunut."


Naide palaa harjoituksiin kolmen viikon päästä. "Lääkäri, joka kävi katsomassa minua aamulla ennen kotimatkaani, kertoi minun voivan palata harjoituksiin jo runsaan viikon päästä, mutta en kuitenkaan halua hätäillä. Minulla on hyvää aikaa ja haluan toipua rauhassa. Ensi vuoden suuri tavoitteeni on Berliinin MM-kisat - ja ne järjestetään vasta elokuussa. Jos talvella osallistun hallikisoihin, teen sen vain auttaakseni Sportingia." Record

Ei kommentteja: