maanantai 3. marraskuuta 2008

Baldini ja Alessia: Mestarin isällinen rakkaus


Stefano Baldini (37) on eräs kaikkien aikojen suurimmista maratoonareista ja kotimaassaan Italiassa suoranainen kansallissankari. Hän saavutti uransa hienoimman voittonsa neljä vuotta sitten Ateenassa juostessaan maratonin olympiavoittajaksi. Urheilumaailman ulkopuolella Baldinilla on kuitenkin suuri rakkaus: oma tytär. Ja vielä toinenkin: oma tytär. Mutta Baldinin suurin rakkaus, siitä päivästä lähtien, kun hän näki tämän syntyvän, on Alessia... oma tytär! Romantillinen ja tunteikas mestari, joka vain jokin aika sitten vuodatti kyyneliä naisen vuoksi, vastaa nyt avoimesti kysymyksiin suorassa keskustelussa...


Jos et olisi tässä haastattelussa, olisin...
Jossain muussa urheiluun liittyvässä tapahtumassa.

Lause, jota toista usein...
Olen vielä hyvin nuori!

Mitä tekisin mieluiten toiveideni iltana kodin ulkopuolella...
Viettäisin aikaa parhaiden ystävieni kanssa keskustellen kaikesta mahdollisesta (paitsi urheilusta!...) viinilasin ääressä!

Heikkouden hetkellä minä...
Vietän enemmän aikaa tyttäreni kanssa.

Ihmisen paras ikä on...
37

Paras osa ruumistani on...
Minun jalkani!

Pahin osa on...
Minun korvani!

Mikä on kaikkein yllättävintä mitä minulle tähän päivään mennessä on tapahtunut?
Mahdollisuus tutustua omaan sisäiseen maailmaani 20 vuoden ajan!

Haluaisin, että ihmiset kiinnittäisivät enemmän huomiota...
Oman kehonsa parempaan hoitamiseen harrastamalla enemmän urheilua.

Minut tunnetaan urheilijana, mutta toisessa maailmassa voisin olla...
Ehkä valmentaja...

Fraasi, joka merkitsee minulle paljon...
Luottakaamme itseemme.

Minä ajan...
Kahta autoa ja yhtä moottoripyörää.

Henkilö, joka on ollut minulle tärkeä...
Valmentajani Lucio Gigliotti

Viimeisin hyvä neuvo, jonka joku on minulle antanut...
Aina on varaa parantaa!

Kun olin lapsi halusin olla...
Jalkapalloilija

Eniten valitan...
Minä en valita mistään!

Yöllä näen unia...
Tyttäretäni Alessiasta.

Elämäni paras elokuvan tunnusmusiikki on...
Vertigo / U2

Paras keksintö kautta aikojen on...
Sähkö

Kaikki minun rahani menevät...
Uuden kodin rakennustöihin Italiassa.

Minun suurin häpeän hetkeni on ollut...
Kun en ole päässyt juoksukilpailussa maaliin saakka.

Minun suurin aarteeni on...
Aina tyttäreni Alessia!

Pahimmat uhkaajani ovat...
Kaikki Afrikasta kotoisin olevat.

Minun kuolemansyntini on...
Syöminen - paljoooooooon!

Paras saavutukseni on...
Minun olympiakultamitalini

Suurin hullutukseni on...
Kalliit vaatteet

Pahin pelkoni on...
Sairastuminen!!!

Minun toivevieraani päivällisellä olisivat...
Parhaat ystäväni tai jokin kaunis nainen...

Mitä muotiluomusta käytät eniten?
Minun urheiluautoani!

Paras kohteliaisuus, jonka olen saanut kuulla...
"Olette tasapainoinen ihminen"

Tärkein elämänohjeeni on...
Huomenna koittaa aina parempi päivä!

Mikä on ollut elämäsi onnellisin hetki?
Tyttäreni syntymä!

Mitä olet oppinut kaikilla tekemilläsi matkoilla?
Että meidän pitäisi sopeutua joka maailmankolkkaan jonne olemme menossa.

Mikä masentaa sinua eniten?
Sota ja nälänhätä

Milloin oli viimeinen kerta jolloin itkit, ja miksi?
Joitakin kuukausia sitten... erään naisen takia.

Mitä musiikkia haluaisit kuunnella katkaistessasi maalinauhan jossain suuressa kilpailussa?
One / U2

Milloin oli parhaat voitonjuhlasi jonkin juoksun tai arvokisan jälkeen?
Budapestissa 1998

Pysytkö yleisurheilun parissa vielä senkin jälkeen, kun lopetat kilpailu-urasi?
Tietenkin!

Mitä haluaisit muuttaa omassa lajissasi, tai yleisurheilussa, erityisesti?
Lopettaa jänisten käyttäminen juoksuissa.

Mikä on suurin haaste minkä yleisurheilu joutuu kohtaamaan nykyajan maailmassa?
Se, ettei maailman nuoriso enää halua kilpailla, enää ei haluta ponnistella.

Millaisena haluaisit itsesi muistettavan?
Taistelijana aina juoksukilpailun viimeiseen metriin asti!
Mikä tekee yleisurheilusta parhan lajin maailmassa?
Se on kaikista yksinkertaisin urheilumuoto harjoittaa, ainoa asia, joka tarvitaan on rata tai maantie!...
atletas.net









Ei kommentteja: